چکاپ پیش از حاملگی

 

چکاپ پیش از حاملگی

 

برای داشتن یک بارداری سالم و موفق باید پیش از اقدام به بارداری، با انجام آزمایشات متعدد، سطح سلامت خود را بسنجید.زمان ایده‌آل آزمایشات برای بررسی سلامت زن، قبل از بارداری است زیرا اگر واکسیناسیون یا درمان بیماری خاصی لازم باشد، معمولا انجام این موارد در حالی که زن باردار نیست، ایمن‌تر است. آماده‌سازی شرایط بدن برای بارداری در برخی از زنان چند ماه و در برخی دیگر ممکن است بیش‌تر طول بکشد.پزشکان توصیه می‌کنند که قبل از بارداری، همه خانم‌ها آزمایشات غربالگری را انجام دهند. آزمایش خانم‌ها قبل بارداری به پزشک این امکان را می‌دهد که شرایطی را که ممکن است بر سلامتی آن‌ها و جنینشان تاثیر بگذارد را شناسایی کند. این امری اساسی در مراقبت های قبل از بارداری است؛ زیرا در نتیجه انجام آزمایشات قبل بارداری، بسیاری از بیماری‌ها می‌توانند درمان شوند یا در صورت شناسایی به موقع خطرات آن برای مادر و جنین را می‌توان کاهش داد.

آزمایشات پیش از بارداری شامل آزمایش هایی می‌شود که شما قبل بارداری انجام می‌دهید که شانس داشتن یک نوزاد سالم را افزایش می‌دهد. لزوم انجام این آزمایش ها شامل موارد زیر می باشد:

  • جلوگیری از بروز مشکلات در حین بارداری برای مادر مانند دیابت در بارداری
  • جلوگیری از بروز درد شدید و مشکلات مختلف در هنگام زایمان 
  • جلوگیری از زایمان زودرس
  • جلوگیری از تولد نوزاد با نقص مادرزادی
  • جلوگیری از سقط جنین
  • جلوگیری از مرده زایی

 

این آزمایش ها به قدری اهمیت دارند که پزشکان حتی اگر قبلاً بارداری را تجربه کرده باشید، انجام تست های پیش از بارداری را دوباره به شما توصیه خواهند کرد. زیرا ممکن است در فاصله دو بارداری، سطح سلامتی شما به واسطه دیابت، فشار خون بالا، افسردگی و غیره دستخوش تغییر شود.

 

مشاهدۀ پنل کامل چکاپ پیش از بارداری   

 

 

کلیه حقوق این سایت برای آزمایشگاه میرداماد محفوظ است