بهترین غذاها برای افراد مبتلا به دیابت

اتخاذ یک رژیم مناسب غذائی در افراد مبتلا به دیابت، اهمیت زیادی دارد. مصرف غذاهای مناسب می تواند با تنظیم قند بیماران، به حفظ سلامت و جلوگیری از عوارض بیماری، تا حد امکان کمک کند. سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج و کلم بروکلی، از جمله غذاهای مفید برای دیابتی ها هستند.

سبزیجات برگ سبز حاوی ویتامین های ضروری، مواد معدنی و مواد مغذی بوده و در عین حال، سطح قند خون را کاهش می دهند. غلات کامل نیز مقادیر بالای فیبر و مواد مغذی دارند که با کند کردن روند هضم مواد غذائی، باعث تنظیم سطح قند خون می شوند. اسیدهای چرب امگا ۳ هم از جمله چربی های سالم هستند که به حفظ عملکرد بدن، ارتقاء سلامت قلب و کنترل چربی و قند خون کمک می کنند. از دیگر مواد غذائی مفید برای دیابتی ها می توان به حبوبات اشاره کرد. حبوبات منابع مفید پروتئین های گیاهی بوده و جذب کربوهیدرات ها را کاهش می دهند.

استفاده از حبوبات، علاوه بر تأمین آهن، پتاسیم و منیزیم، به کاهش قند خون و کنترل وزن نیز کمک می کنند. آجیل هایی مانند گردو نیز حاوی پروتئین، ویتامین B-6، منیزیم و آهن بوده و در کنترل سطح قند خون مؤثر هستند. مرکباتی مانند پرتقال، گریپ فروت و لیمو نیز علاوه بر داشتن آنتی اکسیدان، ویتامینC، فولات و پتاسیم، در کنترل قند خون نقش دارند. افراد دیابتی باید دقت داشته باشند که در کنار مصرف مواد غذائی مفید، برخی مواد غذائی مانند برنج سفید، پاستا، سیب زمینی، ذرت تفت داده، خربزه و آناناس را نیز محدود کنند.

کلیه حقوق این سایت برای آزمایشگاه میرداماد محفوظ است