افزایش آگاهی در زمینه HIV

HIV چیست؟

ویروس نقص ایمنی انسان (Human Immunodeficiency Virus) سلولهای ایمنی بدن که وظیفه مقابله با عفونت‌ها و بیماری‌ها را دارند، از بین برده باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود. هنوز درمان موثری برای این بیماری وجود ندارد، اما با کنترل این بیماری فرد مبتلا می‌تواند زندگی طولانی و سالمی داشته، از شریک جنسی خود محافظت کند.

آیا ابتلا به ویروس HIV علائم خاصی دارد؟

2 تا 4 هفته پس از عفونت، علائم مشابه آنفولانزا در برخی افراد بروز خواهد کرد که احتمالا چند روز تا چند هفته ادامه دار هستند. موارد زیر از علائم این عفونت می‌باشند:

  • تب و لرز
  • تعرق در شب
  • دردهای عضلانی
  • گلو درد
  • خستگی
  • تورم غدد لنفاوی
  • ایجاد زخم در ناحیه دهان

بروز این علائم به معنای ابتلا به ویروس HIV نیست. اگر در معرض ویروس اچ آی وی قرار داشتید (برقراری رابطه جنسی محافظت نشده، استفاده از سرنگ یا سوزن آلوده یا ارتباط با مایعات بدن فرد آلود) یا به این علائم شک دارید،آزمایشگاه میردامادآزمایش‌های مربوط به اچ آی وی و همچنین بهترین خدمات را به مراجعین ارائه می نماید. 

 

اگر فهمیدم مبتلا به HIV هستم چه کاری باید انجام دهم؟

میلیون ها نفر به HIV مبتلا هستند پس شما قطعاً تنها نیستید. بیشتر افراد در طول زندگی خود حداقل یک نوع بیماری مقاربتی می گیرند و ابتلا به ویروس HIV یا دیگر بیماری های مقاربتی اتفاقی نیست که از بابت آن احساس شرم و خجالت زدگی داشته باشید. ابتلا به چنین بیماری هایی بدان معنا نیست که شما "بی بند و بار" یا فرد بدی هستید.

دانستن اینکه شما به HIV مبتلا هستید می تواند واقعاً ناراحت کننده باشد. ممکن است در ابتدا احساس عصبانیت، خجالت ، ترس و شرم داشته باشیداما مطمئناً با گذشت زمان این احساسات تعدیل خواهد شد - داشتن یک سیستم پشتیبانی و مشاوره خوب در این امر واقعاً کمک می کند. داروهایی وجود دارد که می توانید برای سالم ماندنتان از آنها استفاده کنید. همچنین برای جلوگیری از انتقال ویروس HIV به افرادی که با آنها رابطه جنسی دارید، روش های زیادی وجود دارد. واقعیت این است که افراد مبتلا به HIV با استفاده از برخی اقدامات احتیاطی می توانند روابط، رابطه جنسی و یک زندگی عادی داشته باشند.

اگرچه علاجی برای HIV وجود ندارد، با این حال داروهایی وجود دارد که به افراد مبتلا به HIV کمک می کند زندگی طولانی تر و سالم تری داشته باشند.

کلیه حقوق این سایت برای آزمایشگاه میرداماد محفوظ است