Multi drug test(تست ۱۰ تایی اعتیاد)

منظور از تست اعتیاد ۱۰ گانه چیست؟

این آزمایش از نمونه ادرار انجام می شود.

از جمله موادی که در این تست ها مورد ارزیابی قرار می گیرد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

* تست های مورفین ، تریاک و مشتقات آن، هروئین

* شیشه ، آمفتامین ، متاآمفتامین

* گل ، حشیش ، ماریجونا ، وید ، علف

* قرص های ترامادول ، بوپرونورفین ، متادون

* قرص های روانگردان ، ایکس ، اکسی کدون

* قرص های آرامش بخش می باشد.

 

مرفین ( MOP) یا (MOR )

برای تشخیص ماده مخدر مرفین در تست سریع آزمایشگاهی از این سه حرف استفاده می شود .تریاک ، شیره ، هروئین و گاهی کراک نیز موجب مثبت شدن تست مرفین می گردد .

علامت اختصاری تی اچ سی (THC)

THC مخفف تتراهیدروکانابینول است که یک ماده محرک که از شاه دانه بدست می آید.فکر کنم با همین قدر توضیحات متوجه شدید منظور چیست بله THC یعنی همان حشیش ، گل ، ماریجوانا ، علف که تمام اینها در خود ماده ای با این نام را دارند که در آزمایش اعتیاد نیز این علامت اختصاری برای مشخص شدن ردیابی این ماده درج می شود.

علامت اختصاری شیشه یا (MET)

MET مخفف مت امفتامین می باشد .ماده محرکی که بسیار سرشناس بوده و میزان مصرف بالایی دارد .علامت اختصاری تست شیشه MET بوده و گاهی هم افرادی با متادون آن را اشتباه می گیرند .نام های دیگر خیابانی هم دارد که به کریستال و آیس و… می شود اشاره کرد.

متادون با مخفف MTD 

نام یک قرص است که برای ترک مصرف مواد مخدر و بی انگیزگی درمورد بعضی ماده ها از جمله هروئین در کلینیک های ترک اعتیاد تجویز شد.بعد از مدتی افراد به این قرص اعتیاد پیدا کرده و آن را کنار نگذاشتند.

علامت اختصاری بوپرنرفین یا BUP

بوپرنرفین با نام اختصاری BUP نیز در کلینیک های ترک اعتیاد به عنوان سم زدا و مسکن مورد تجویز قرار می گیرد.این قرص فید رنگ و زیر زبونی است و میزان مصرف آن بسیار می تواند کم و محدود باشد به همین جهت مورد سوء مصرف و در بازار آزاد و عطاری ها عرضه شود.

علامت اختصاری بنزودیازپین یا BZO

مخفف BZO برای بنزودیازپین ها بکار برده می شود .این گروه از داروهای خواب هستند که در تست های تشخیص چندتایی و تست نواری مخصوص خود دارد.از مهم ترین بنزودیازپین ها می توان به آلپروزولام اشاره کرد.

آمفتامین(AMP) 

در هنگام مصرف شیشه این ماده بعنوان متابولیت و مشتقی جانبی از مت آمفتامین از بدن دفع می‌شود. یعنی فردی که شیشه مصرف می‌کند مت آمفتامین و هم ممکن است آمفتامین وی نیز مثبت می شود.
آمفتامین زمانی بعنوان دارویی برای درمان چاقی شدید و اختلالات بیش فعالی و بیماری ADHD استفاده می‌شد. در جنگ جهانی دوم نیز سربازان قرص آن را بعنوان انرژی زا استفاده می‌کردند ولی بعد ها با مشخص شدن عوارض شدید و اعتیاد آور آن از پروتوکل‌های درمانی حذف شد.

کوکائین ( COC)  

کوکائین در ایران بسیار گران است و کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و بیشتر مربوط به کشور های اروپایی و آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی می‌باشد. در اوایل ساخت نوشابه کوکاکولا برای فروش بیشتر و وابستگی مصرف‌کنندگان، کوکایین به نوشابه‌ها افزوده می‌‌شد که با بعدا از فورمولاسیون آن حذف شد.

 

کلیه حقوق این سایت برای آزمایشگاه میرداماد محفوظ است